Η τουριστική βιομηχανία στην Κύπρο αγκαλιάζει την καινοτομία και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η εστίαση της τουριστικής βιομηχανίας μετατοπίζεται προς την καινοτομία και το ψηφιακό μάρκετινγκ και μια πρόσφατη συνάντηση του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου ανέδειξε αυτές τις κρίσιμες εξελίξεις.
Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου (ΣΤΕΚ) διοργάνωσε πρόσφατα στη Λεμεσό ένα workshop που επικεντρώθηκε στην καινοτομία και τις τακτικές του ψηφιακού μάρκετινγκ, εφιστώντας την προσοχή στον ακμάζοντα τομέα του τουρισμού στην Κύπρο.
Η εκδήλωση αυτή, που ονομάστηκε "Εργαστήριο Πρωτοβουλίας και Συνεργασίας", αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου που είναι γνωστό ως "Νησιά-Ελκυστικοί Προορισμοί της Μεσογείου - SMART TOUR". Ακολουθεί ένα παρόμοιο εργαστήριο που διοργάνωσαν από κοινού ο ΣΤΕΚ και η περιφερειακή κυβέρνηση της Κρήτης. Στόχος είναι να προωθηθούν καινοτόμες σχέσεις μεταξύ υπευθύνων λήψης αποφάσεων, ακαδημαϊκών και τουριστών, προκειμένου να ανταλλάξουν διορατικές πληροφορίες και να εξετάσουν προοπτικές διαπεριφερειακών και διασυνοριακών συνεργασιών.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου συζητήθηκαν διάφορα βασικά θέματα, τα οποία κάλυψαν τομείς όπως η καινοτομία στην τουριστική επιχειρηματικότητα, το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο του τουριστικού μάρκετινγκ, οι θεματικές τουριστικές διαδρομές στην Κύπρο και ο κόσμος του ψηφιακού μάρκετινγκ για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Ο Σωκράτης Σολομίδης, Γενικός Γραμματέας τουΣΤΕΚ, υπογράμμισε τη σταθερή υποστήριξη της ένωσης στην ιδέα ότι ο ποιοτικός τουρισμός είναι ο δρόμος προς το μέλλον. Τα τελευταία χρόνια, ο ΣΤΕΚ εργάζεται επιμελώς προς την κατεύθυνση αυτού του οράματος, αξιοποιώντας στο έπακρο τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Ο κ. Σολομίδης επεσήμανε ότι το πρόγραμμα "Νησιά-Ελκυστικοί Προορισμοί της Μεσογείου - SMART TOUR" ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τη στρατηγική κατεύθυνση του ΣΤΕΚ.
Η πρωταρχική εστίαση του έργου αυτού περιστρέφεται γύρω από τις συνεργατικές προσπάθειες μεταξύ διαφόρων φορέων για την ανάπτυξη στρατηγικών τουρισμού, την προώθηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και την ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας, της βιωσιμότητας και της διασυνοριακής συνεργασίας.
Ο Δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης, τόνισε ότι στη σύγχρονη εποχή, η επιτυχία των τουριστικών προορισμών εξαρτάται από παράγοντες όπως η βιωσιμότητα, η προσβασιμότητα, η ψηφιοποίηση, η πολιτιστική κληρονομιά και η δημιουργικότητα. Η έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ανάπτυξη και προώθηση του "έξυπνου τουρισμού", αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, προϊόντα και υπηρεσίες που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη της τοπικής περιοχής, ενισχύοντας τις δημιουργικές βιομηχανίες, υποστηρίζοντας τα τοπικά ταλέντα και διατηρώντας την πολιτιστική κληρονομιά.
Ο Κώστας Κωνσταντίνου, Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Τουρισμού, τόνισε ότι η ανάπτυξη ενός τουριστικού προορισμού δεν αφορά μόνο την προβολή και την ανάδειξή του, αλλά και το τι ωφελεί τον ίδιο τον προορισμό. Υπογράμμισε τη σημασία της βιωσιμότητας, της διατήρησης και της ευθυγράμμισης με ένα κοινό όραμα μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.
Η στρατηγική αυτή προωθείται μέσω του σχεδίου "SMART TOUR", το οποίο προωθεί τη συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων φορέων για την ανάπτυξη τουριστικών στρατηγικών, την αύξηση της προώθησης της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, την οικοδόμηση της τουριστικής ταυτότητας και την προώθηση της βιωσιμότητας και των διεθνών συμπράξεων.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, διάφοροι ομιλητές, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώην βουλευτή, προσέφεραν διορατικές ομιλίες.
Σε σχετική είδηση, καθώς η 44η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού γιορτάστηκε στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, με θέμα "Τουρισμός και Πράσινες Επενδύσεις", ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαιρετίζει τις επίσημες εορταστικές εκδηλώσεις. Ο Άκης Βαβλίτης, πρόεδρος του ΣΤΕΚ, τόνισε τη σημασία των νέων επενδύσεων και των καινοτόμων λύσεων, με γνώμονα πάντα τη βιωσιμότητα του κυπριακού τουριστικού τομέα.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού έχει τονίσει την ανάγκη για στοχευμένες επενδύσεις προς όφελος των ανθρώπων, του πλανήτη και της κοινωνικής ευημερίας. Η εστίαση στις επενδύσεις ευθυγραμμίζεται με τις προσπάθειες για την αναζωογόνηση και τη διασφάλιση του μέλλοντος της τουριστικής βιομηχανίας.
Ο κ. Βαβλίτης πιστεύει ακράδαντα ότι αυτή είναι η ιδανική στιγμή για νέες και καινοτόμες λύσεις. Με τη συνεχή αξιολόγηση και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, οραματίζεται ένα μέλλον όπου ο υψηλής ποιότητας τουρισμός θα συμβάλλει στην ευημερία της κυπριακής κοινωνίας στο σύνολό της.
Σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα, η τουριστική βιομηχανία στην Κύπρο προσαρμόζεται στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τη συνεργασία για να εξασφαλίσει ένα επιτυχημένο μέλλον.